Stichting Massage Community is een initiatief welke ontstaan is vanuit de Groningse Ondernemers Challenge door masseur Romano Sandee. In zijn massagepraktijk bood Romano Sandee al enkele jaren massages aan voor minima in ruil voor wederdiensten. Omdat Romano aan zijn plafond kwam van beschikbare tijd, nam Romano in juli 2017 contact op met de Groningse Ondernemers Challenge waarbij gesproken is over mogelijke oplossingen. Daarbij kwam Romano Sandee met het plan om een community op te zetten waarbij minima voor een laag bedrag een massage kan afnemen, waardoor het niet langer tot een luxe behoort.

Doelgroepen

De Massage Community beoogt vanuit de oorsprong twee doelgroepen, enerzijds is het de bedoeling dat er mensen opgeleid worden tot masseur en dat zij na één jaar volledig zelfstandig massages kunnen geven. Daarnaast kunnen zij hun vaardigheden oefenen in privékringen waardoor het bereik van de masseur nog groter is.
De andere doelgroep zijn de mensen met een minimum inkomen. Hierin erkennen we twee doelgroepen: mensen die tot de doelgroep bijstandsgerechtigden zouden kunnen vallen, met een inkomen netto tot € 1.000,- netto per maand. De tweede subdoelgroep zijn mensen die wel meer inkomsten hebben, maar vaak tussen wal en schip vallen om gebruik te maken van voorzieningen, waardoor zij doorgaans netto minder overhouden per maand. Bij deze subdoelgroep hanteren we de netto inkomsten tussen de € 1.000,- en € 1.300,- netto per maand. Onder deze laatste doelgroep plaatsen we ook studenten. Deze mensen kunnen vaak geen commerciële massage betalen maar hebben wel (spier)klachten, welke opgelost danwel verminderd tot een acceptabel niveau dat door de cliënt bepaald word.

Doelstelling

De doelstelling van Stichting Massage Community is om cliënten zo zelfstandig mogelijk te laten functioneren en ondersteuning te bieden op het gebied van spierspanning en spierspanningen als gevolg van stress. Een bijbehorend doel is dat de mobiliteit vergroot word, de cliënt zichzelf kan laten verwennen en sociaal contact heeft met de masseur. Een secundair doel is dat de cliënt zo betrokken is bij de community, dat hij of zij zich wil inzetten voor de community ter voortbestaan van de community.