banner statiegeld

Groningen, 1 januari 2019 - De statiegeld actie bij COOP is vandaag van start gegaan. In samenwerking met COOP worden momenteel de statiegeld ingezameld via het filiaal aan de kerklaan te Groningen. Gedurende de actieperiode, welke tot en met 31 maart 2019 loopt, kan ieder zijn statiegeld doneren aan Stichting Massage Community. COOP verdubbelt na afloop van de periode de donaties zodat we een massagetafel kunnen kopen voor de stichting.

Wens: nieuw massagetafel

Eén van de massagetafels (en wel de duurste) heeft inmiddels wat defecten. Hierdoor valt regelmatig het hoofdsteun naar beneden en is er slijtage aan zoals het noemen de inbussen van de hoofdsteun. Echter deze tafel heeft verschillende functies, zoals dat we deze ook kunnen gebruiken bij zwangeren of vrouwen die geen druk mogen hebben op de borsten door de borstuitsparing. Een nieuwe massagetafel kost op zijn goedkoopst met deze functies echter € 500,-. Daarom hebben we in september ons ingeschreven voor de COOP flessenactie, waarop we geselecteerd zijn.

Waarom betalen de gebruikers niet zelf?

Onze filosofie is dat de massages voor zelfs de mensen met de minste inkomsten betaalbaar moeten zijn. Daarom hebben we in onze kostenberekening uitsluitend de kosten meegenomen vanuit de overhead, verbruikskosten en maar een heel klein stukje aan slijtage. Al met al is onze jaarlijkse begroting per kalenderjaar slechts € 1.500,-. Wanneer we ook vervanging van tafels moeten gaan begroten, zou ons tarief veel hoger uitvallen. We hebben er dan ook voor gekozen om dergelijke artikelen zoveel mogelijk via sponsoring te ontvangen, wanneer dit lukt.