Een goede voorbereiding is het halve werk, iets wat ook zeker geldt voor je massageafspraak bij Stichting Massage Community. Zeker wanneer je komt voor een klachtgerichte massage of therapeutische massage is het van groot belang om je voor te bereiden. Zo raden we aan om bij gezondheidsproblemen de Voorscreening contra-indicaties te doen.

Eerste bezoek Stichting Massage Community

Kom je voor het eerst bij ons? Dan zullen we € 7,50 aanbetaling vragen voor je afspraak en ter bevestiging van jouw kant uit. Dit geldt enkel alleen voor de eerste afspraak. Daarnaast vragen we van je om het intakeformulier in te vullen. Deze kun je hier downloaden om vervolgens thuis in te vullen en mee te brengen naar de massage in een snelhechter. Neem ook je inkomstengegevens mee zodat we je tarief kunnen bepalen.

Wat neem ik mee?

Naar elke massageafspraak neem je de volgende spullen mee:

• Iets om op te liggen, bijvoorbeeld een hoeslaken. Onze massagetafels hebben een afmeting van 80x200 cm
  • Iets voor om je heen bij je broek om je kleding te beschermen, bijvoorbeeld een handdoek
  • Een gastendoekje of washand om de olie na afloop te verwijderen
  • Je intakeformulier in een snelhechter, mapje of dossierenvelop
  • De rapportageformulieren van de voorgaande afspreken

Kom op tijd

Onze afspraken vinden aansluitend op elkaar plaats. We vragen je dan ook om ongeveer tien minuten voor aanvangstijd van de massage het gebouw binnen te lopen, zodat we tijd genoeg hebben om je te begeleiden naar de massageruimte. Mocht je (te) laat zijn, dan kan dit mogelijk van je eigen massagetijd afgaan.

Tips voor de massage

We willen je tevens enkele tips geven voorafgaand de massage, die zeker van belang zijn bij een klachtgerichte massage of andere therapeutische massagevorm:

• Drink voldoende vocht en beperk caffeïnehoudende dranken. Bij voldoende vocht bedoelen we de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1,5 tot 2 liter vocht. Met name na afloop van de massage is dit van essentieel belang omdat de afvalstoffen (m.n. melkzuren) uit spieren via de nieren in de urine worden uitgescheiden.
  • Voor vrouwen: neem iets van een elastiekje mee wanneer je lang haar hebt. Zo komt er zo min mogelijk olie in je haren.
  • Neem voorafgaand de massage een niet te zware maaltijd, gezien je een bepaalde periode toch op je buik gaat liggen.
  • Zorg ervoor dat je in rust naar de massageavonden komt: wanneer je al gehaast binnenkomt, draagt dit niet bij aan de ontspannen sfeer.